מיתוג הוא חלק בלתי נפרד מהשיווק, וכל אסטרטגיית שיווק מוצלחת מבוססת על יצירת מותג או חיזוקו. אותו כלל חל על וובינרים: אם אתה רוצה לערוך וובינרים מוצלחים (או, אפילו טוב יותר, סדרה של וובינרים מוצלחים) שיעזרו לך להשיג את מטרות העסק שלך, מיתוג וובינר הוא הכרחי.

למה מיתוג, בכלל, ולמה מיתוג וובינר, בפרט, כל כך חשוב?

הקונספט של מותגים קיים כבר עשרות שנים, אבל עם הופעתה של תקשורת ההמונים – ובעיקר האינטרנט – הוא עלה לרמה חדשה לגמרי.

כיום, זה ממש בלתי אפשרי ליצור עסק מצליח אלא אם כן אתה ממתג את המוצר או השירות שלך. אפילו חברות שמוכרות מוצרים בייצור המוני, ממתגות את המוצרים שלהן – כי זה עוזר לעסק שלהן בטווח הארוך.

ההסבר לכך פשוט.

מאז ראשית ימינו, אנו, בני האדם, אוהבים להשתייך לקבוצה, לשבט, לקהילה. אנו מרגישים קשר מיוחד עם עיר הולדתנו, החברה בה אנחנו מועסקים, המדינה שלנו, אבל גם מוצאים שייכות עם אנשים שחולקים את הטעם שלנו במוזיקה, סרטים, אופנועים וכדומה וכאן נכנס המיתוג לתמונה.

אנשים נוטים יותר לקנות מוצר ממותג, מאשר מוצר שאינו ממותג. הבחירה לא קשורה רק לתועלת (ההיבט של משהו שימושי ומעשי), זה גם על השתייכות לקבוצה.

חשבו על כל חברה גדולה בעולם, מרשתות בתי קפה ומזון מהיר ועד חברות טכנולוגיה, ותבחינו שכולן יצרו מותג חזק. באופן מעשי, מותג חזק חשוב באותה מידה כמו מוצר או שירות באיכות גבוהה.

לא מספיק שהמוצר או השירות שלך סופר איכותי, גם המותג שלך צריך להיות חזק.

התאם את הוובינרים המקוונים שלך למותג שלך. השתמש בצבעים משלך, הוסף גרפיקה משלך והפוך את פלטפורמת זום לשלך

הערה: כדי לחשוב על מוצרים או שירותים אתם לא צריכים להיות לקוחות משלמים של אותה חברה. אתם זוכרים את המותגים ואתם מזהים אותם בגלל שהם עשו הרבה פעולות מיתוג ולאורך זמן.

אני בטוח שאם תנסו להיזכר בחברות יעלו שמות כמו: אמזון (ויכול להיות שמעולם לא רכשת מוצר או שירות מאמזון), אפל (למרות שיש לכם מכשיר של סמסונג), קוקה קולה (ואתם שותים רק מיץ תפוזים), ליברה (למרות שאתם מבוטחים במגדל), טרמינלX (למרות שאתם קונים בעלי אקספרס).

זה לא אומר שהם נכשלו, כי אתם לקוחות משלמים של חברה אחרת, אבל כאשר יגיע הרגע, והוא יגיע במקודם או במאוחר, לבחור חברת ביטוח או לקנות מכנסים או לרכוש מכשיר נייד, השם של המותגים יעלה בראשכם ויש סיכוי גדול שהם ירכשו את המוצר או השירות שלכם.

זיהוי המותג (Brand recognition) דוחף את העסק קדימה, מביא לקוחות חדשים ושומר על לקוחות קיימים. ככל שיותר אנשים ידעו עליך ויזכרו את המותג,, כך יש סיכוי שיותר מהם יקנו ממך ויתקשרו עם העסק שלך. בשיווק, זה נקרא "מודעות למותג" (brand awareness).

התאם אישית כל חלק במערכת שלך למותג שלך, כולל דף הרשמה וכולל השידור החי.

מיתוג ו- וובינרים

ההיבט הטוב ביותר של מיתוג, מה שהופך אותו ליעיל כל כך, הוא שאתה יכול להתאים את המותג שלך למעשה לכל היבט של העסק שלך. למעשה, חלק מהקמפיינים המיתוגים הטובים ביותר כלל לא היו קשורים ישירות למוצר. המטרה היא לקשר את "אובייקט המיתוג" לרעיונות ולערכים הליבה מאחורי המוצר או השירות שלך, כלומר – העסק שלך. באופן זה, מיתוג לוובינרים שלך, מחזק את החברה שלך ומביא לידים חדשים.

הוובינר שלך לא חייב להיות רק "נתיב" למותג שלך. למעשה, הוובינר עצמו יכול להיות שם נרדף למותג שלך, כלומר לערכים ולעקרונות שלך. זהו למעשה הרחבה של המיתוג העסקי שלך, בחזית המסע של הקונה שלך. כדי להפוך לזה, הוובינר צריך לאמץ את ההיבט העיקרי של המיתוג – הוא צריך לבלוט.

הגדר את התכונות הייחודיות שלך

מה מייחד אותך? מה מייחד את העסק שלך מהשאר? האם יש משהו שיכול לעזור לך להתבלט מהקהל? כל אלו הן שאלות שיעזרו לך ליצור חווית וובינר הרבה יותר טובה ובלתי נשכחת עבור המשתתפים שלך.

אתה צריך לחשוב על כל ההיבטים של העסק שלך, כולל ערכי הליבה והעקרונות שלך, כדי שתוכל לשלב אותם בוובינרים שלך.

אתה יכול להתחיל בהגדרת גוון הקול שלך. לכל מותג יש טון דיבור, והוא אמור להיות מורגש גם בוובינרים שלך.

טון הוא יותר מסתם המילים שאנו בוחרים. זו הדרך שבה אנו מעבירים את האישיות שלנו. טון הדיבור הוא הדרך שבה אנחנו מספרים למשתמשים שלנו איך אנחנו מרגישים לגבי המסר שלנו, וזה ישפיע גם על איך הם ירגישו לגבי המסר שלנו.

בעצם, נימת קול היא הדרך שבה עסק מתקשר עם הלקוחות שלו. זה חלק מאוד משמעותי במסע של הקונה, וצריך להגדיר אותו היטב כדי להצליח.

הגדרת טון הדיבור שלך מסתכמת בשתי שאלות מפתח:

  • עם מי אתה מתקשר?
  • אילו מטרות אתה מנסה להשיג?

ברגע שתענה על אלה, יהיה הרבה יותר קל לכוונן טון דיבור מתאים.

התאמה אישית מלאה של כל פרט ופרט בדף הרשמה אני מתכוון לצבעים של: טקסט, קישורים, רקעים, אייקונים, שדות, תמונות ועוד.

חשוב על הלקוחות האידיאליים שלך (מי הם, מה תחומי העניין שלהם, לאיזו דמוגרפיה הם שייכים וכו'). זה יעזור לך להחליט אם אתה רוצה לשמור על טון דיבור משוחרר, לא רשמי ונינוח יותר, או רשמי ורציני יותר. לדוגמה, אם אתה פונה עם אותו מוצר או שירות ליזמים בשנות ה-20 לחייהם ולברוקרים בשנות ה-50 לחייהם, עליך לערוך 2 ובינרים שונים כי זה פשוט לא אותה קבוצת גיל ולכל אחת מהקבוצות אתה צריך לדבר בטון אחר.

ההרגלים, הרעיונות העסקיים ואפילו השפה שלהם שונים זה מזה. לכן, הידיעה עם מי אתה מדבר תאפשר לך למצוא את ה"תדר" הנכון בעת יצירת תוכן עבור הוובינר שלך.

כאשר המשתתפים ישימו לב שהדרך בה אתה פונה אליהם בהתאם לתפיסת עולמם ולאמונות הליבה שלהם, הם יבטחו בך יותר ויהיו מוכנים לעשות איתך עסקים.

עצב את חווית הוובינר כולה

וובינר לא מתחיל ברגע שבו המשתתפים שלך מתחילים לצפות בתוכן. למעשה, זה מתחיל הרבה לפני, ברגע שבו משתתפים פוטנציאליים יגלו לראשונה שעומד להתקיים וובינר. לכן חשוב לעצב את חווית הוובינר מההתחלה ועד הסוף.

מיתוג מותאם אישית בכל מכשיר, עקביות לאורך כל חוויית המשתתף בוובינר, בין אם זה במחשב שולחני או במכשיר נייד; המיתוג המותאם אישית שלך תמיד יהיה עקבי.

מה זה אומר?

אתה צריך לשלב את כל חלקי המסע של הקונה עם הנושא הכללי של הוובינר. תחליט מה אתה רוצה להשיג. מהם הערכים שאתה רוצה להנחיל, מה המסר שאתה רוצה לחלוק עם הקהל שלך. כאשר אתה עושה זאת, אז הגיע הזמן לשלב עיצוב וכתיבת טקסטים לכל אורך התהליך.

זכור, וובינר מתחיל הרבה לפני יום האירוע, השידור החי. המטרה שלך היא למשוך הרבה אנשים לכנס הוירטואלי שלך, וזו הסיבה שההצעה צריכה להיות מושכת; אחרת, אינך יכול לצפות לשיעור הרשמה גדול.

הכל מתחיל מניסוח הטקסטים והויזואל. מכיוון שכבר החלטת על טון הדיבור שלך עבור הוובינר, עכשיו הגיע הזמן ליצור הצעה טובה ולהשתמש באלמנטים ויזואליים של המותג שלך.

הוובינר מתחיל בהצעה הראשונה שהמשתתפים הפוטנציאליים שלך יחשפו אליה.

הטקסט והעיצוב, שני אלה צריכים לעבוד ביחד ולהיות בהתאם לנושא הוובינר שלך.

בחרו את המילים הנכונות קרי שפה ספציפית לקהל היעד שלכם, כמו גם את הוויזואליות שישלימו את העותק, כלומר: גופן, צבע, תמונות וכו'. כאשר תבחרו את העותק והעיצוב הנכונים, תוכלו ליישם זאת בערוצי התקשורת שעומדים לרשותכם.

בהתאם לאסטרטגיית השיווק שלך, אתה יכול לקדם את הוובינר שלך באמצעות דוא"ל, במדיה החברתית שלך, במודעות גוגל, באנרים, פודקאסטים, סרטוני יוטיוב וכו'. לא צריך להשתמש בכל אלה, אם זו לא האסטרטגיה השיווקית שלך. בחר את ערוצי השיווק שהכי רלוונטים לקהל היעד שלך והתאם אליהם את נוסח הדברים ואת הויזואל.

זכרו, קידום הוא חלק חיוני בחווית הוובינר, ובלעדיו, זה יהיה כמעט בלתי אפשרי למשוך מספיק משתתפים. בהצעה שלך (ניוזלטר, מדיה חברתית, פוסט וכו') הסבר בפירוט רב מה הערכים שלך, על מה יהיה הוובינר שלך וחשוב מאוד – כיצד הוא יועיל למשתתפים ואל תשכח גם קריאה חזקה לפעולה, אלה יבטיחו שההצעה שלך היא מגנט שימשוך הרבה משתתפים לוובינר שלך.

מיתוג במהלך הוובינר

פעילות המיתוג שלך צריכה להימשך גם במהלך השידור החי. הלוגו שלך, הצבעים וכל שאר האלמנטים צריכים ללוות את המשתתף בכל רגע של שידור.

ומה אין?

  • אין לוגו לאורך כל הוובינר,
  • אין צבעים (יש רק שחור),
  • אין תמונת רקע (יש רקע שחור),
  • אין שמות לדוברים שניתן לקרוא בבירור,
  • לא מוצג שם האירוע (אהה, הוא מוצג, אם משתתף ילחץ במהלך הוובינר על לחצן הגקות הוא יראה את שם האירוע בקטן)

הוובינר שלך צריך להיראות כמו שידור טלוויזיה בו נמצאים כל האלמנטים של המיתוג. גם ערוצי טלוויזיה נמצאים בתחרות ולכן המיתוג הוא דבר חשוב אצלם ואותו הם מקדמים.

כשאתה "נופל" על ערוץ טלוויזיה, מבט חטוף ומהיר ואתה יודע בדיוק להיכן הגעת. אתה מזהה את הלוגו, את הצבעים ואת שאר האלמנטים של המותג. אתה לא חייב לזהות את כולם, מספיק שתזהה חלק מהם כדאי לייצר אמון ובטחון במותג.

אפשר שגם הוובינר שלך שנערך על פלטפורמת זום, שהיא הפופולארית בישראל, יהיה וובינר ממותג.
Zoom webinar branding

זום חסרה יכולת של מיתוג במהלך השידור ולכן הוובינרים של כולם נראים בדיוק אותו דבר: רקע שחור, תמונת וידאו של הדוברים.

עד עכשיו!

עם השירות של getwebinar ניתן למתג זום וובינר עם לוגו, צבעים, כותרות לדוברים, הודעות ושאר אלמנטים של המותג שלך.
brand your webinar example

לפרטים צלצל 09-8910462