התבקשת להעביר וובינר ואתה קצת פוחד, חושש. בקיצור: יש לך פחד במה! אל תפחד. הנה מה שעליך לעשות כדי להעביר וובינר בצורה מוצלחת.

המנהל שלך פונה אליך ואומר: "ארגנו וובינר כדי להציג את השירות החדש לנו, ומאחר ואתה יודע יותר מכולם על השירות, החלטנו שאתה תהיה זה שתעמוד בקדמת הבמה ותעביר את הוובינר. הוובינר נקבע לעוד שבועיים מהיום. בהצלחה!"

מה זה וובינר?

וובינר זאת הרצאה הניתנת באינטרנט, אוןליין ובשידור חי. המרצה יושב מול מחשב, משתף את המסך שלו, מפעיל את מצלמת המחשב שברשותו ומדבר למיקרופון. המשתתפים מתחברים לוובינר מכל מקום ועם כל מכשיר המחובר לאינטרנט: מחשב שולחני, טאבלט או מכשיר נייד מסוג אייפון או אנדרואיד, רואים את מה שמשתף המרצה, שומעים את מה שהמרצה אומר ויכולים לשאול אותו שאלות בהקלדה. משתתף לא צריך מיקרופון וגם לא צריך מצלמת מחשב כדי להשתתף בוובינר.

למה כדאי לך לעשות וובינר?

סיינפלד אומר "אנשים בהלוויה מעדיפים להיות בארון הקבורה מאשר לשאת דברים על הנפטר" או באנגלית "people at a funeral would rather be the ones in the coffin than giving the eulogy".

ואכן מחקרים מראים שהפחד מכישלון, הפחד "לעשות שטויות" בפני קהל, ממש משתק אנשים וזה הגורם מספר אחד לכך שארגונים לא משתמשים במערכת וובינר למרות יעילותה הרבה.

כנראה, וובינר הוא רעיון טוב, למרבית הארגונים מכיון שהרצאה אינטרנטית בשידור חי היא הזדמנות ליצירת דו-שיח אחד-על-אחד, למרות שבוובינר משתתפים עשרות, מאות ואולי אלפי משתתפים. כל משתתף יושב לבדו מול המכשיר שלו, בין אם זה מחשב שולחני, טאבלט או מכשיר נייד. זה הקשר הכי אישי שיש ולכן, גם אם בוובינר נוכחים רבים, הרי המשתתף הבודד מרגיש כאילו הוא המשתתף היחיד.

בחירה נבונה במערכת וובינר יחד עם טכניקות להעברת מצגת בוובינר מאפשרות יכולת אינטראקציה עם הקהל, כאילו אתה עומד בפניהם על הבמה ולא מול קהל אנונימי חסר פנים.

אז איך תעבור וובינר בהצלחה מבלי "לעשות שטויות" בשידור חי? הטיפים שמיד אפרט יעזרו לך לעשות וובינר עם בטחון. אתה הולך ליהנות!

מהו לוח הזמנים לקראת הוובינר?

אתה צריך להיות מוכן להרצאה אינטרנטית בין אם יבואו לשמוע אותה 3 אנשים, 36 אנשים או 956 משתתפים. אין זה משנה. את המצגת אתה צריך להכין בכול מקרה ולדבר אתה צריך בכל מקרה, לכן אתה צריך להתמקד, להיות מרוכז במשימה.

אתה לא צריך להיות מוטרד ממספר המשתתפים שיגיעו, זה בטיפול אחרים בחברה, כרגע עליך להיות מרוכז בתוכן שאתה הולך להעביר ולכן חשוב שתדע את לוח הזמנים: מתי מתחיל הוובינר, מי הם הדוברים, מתי הזמן שלך להציג.

אבל יש יותר מזה….

לפני שאתה מתחיל בתכנון פרטני של הוובינר, אתה קיים להיות מודע ללוח החגים שם נמצאים הלקוחות שלך.

נניח ואתה מתכנן וובינר למשתתפים שנמצאים בארה"ב. כדאי שתהיה מודע למועדי החגים בארצות הברית

מהו הזמן הטוב לקיום וובינר?

אם אתה הוא זה שמארגן את הוובינר כדי שתחשוב על הזמן המתאים לעריכת הוובינר כדי שיגיעו כמה שיותר משתתפים. הימנע עד כמה שניתן מלקיים וובינרים ביום ראשון וביום חמישי היות וימים אלה הם הכי "לחוצים". ביום ראשון, אנשים פותחים את השבוע וביום חמישי הם סוגרים אותו ולכן גדל הסיכוי שיהיו להם מספיק תירוצים למה לא להגיע לשידור החי, דבר שיפגע במאמצים שלך.

הזמן הטוב ביותר לעריכת וובינר לקהל עסקי זה 11:00 בבוקר ו- 14:00 . בזמן זה המשתתפים נמצאים לפני או אחרי ארוחת צהרים. לקהל פרטי, שעה 20:00 יותר מתאימה לאחר שהם אכלו ארוחת ערב והשכיבו את הילדים לישון, ראה למשל את הוובינרים שמארגן אתר בייקוובינר BikeWebinar.

הרבה בעלי עסקים הפונים באמצעות וובינר לקהל פרטי מוטרדים מכך ששעות הערב הן גם שעות השיא בצפייה בטלביזיה במיוחד שיש משחק של מכבי או תוכנית ריאליטי. המחשבה שעוברת בראשם היא שתוכניות כמו "הישרדות", "המרוץ למיליון", "מאסטר שף" ודומיהן "ישאבו" את הקהל לשבת מול מסך הטלוויזיה יותר מאשר להשתתף בוובינר מול מסך המחשב. אני מבין, אבל גם בטלוויזיה יש תחרות בין הערוצים ומספר האפשרויות שיש לאנשים לבחור מהן הוא גדול מאוד, עם או בלי וובינר, ולכן אני כל כך מעריך את אלה שלא רק נרשמו לוובינר אלא גם הגיעו.

שיווק הוובינר צריך להתחיל כחודש לפני מועד השידור. אנשים נרשמים בדף הרשמה שאתה מכין במיוחד לאירוע ואתה צריך לדאוג להזכיר להם זאת. אני מציע לשלוח לפחות 3 מיילים של תזכורות: 3 ימים לפני, יום אחד לפני ותזכורת אחרונה, שעה לפני תחילת הוובינר.

סיכום

ההצלחה שלך בוובינר מתחילה עוד שהוובינר "על הנייר", במחשבה שלך. תכנון קפדני ומדוייק של וובינר יתרום להצלחת האירוע. בתכנון אתה צריך לחשוב מתי מתאים וגם נוח לקהל שלך להשתתף בוובינר ולמי שלא יצליח להגיע תוכל לספק גישה להקלטה.

המאמר נכתב על ידי זהר עמיהוד, מעטפת מלאה של שירותי וובינר